Koranlessen jeugd

De Koran is het Woord van Allah ﷻ. Het is geopenbaard aan de mensheid als een leidraad. Kinderen opvoeden om de Islam vanaf jongs af aan te volgen, hun het Boek van Allah ﷻ te leren memoriseren is een belangrijke taak. Vooral in deze tijd.

Onze Koranlessen worden gegeven door ervaren leraren die zich inzetten voor de persoonlijke groei en ontwikkeling van elk kind. Ons doel is om kinderen te helpen de Koran te begrijpen en te waarderen en om hen te begeleiden bij het toepassen van de islamitische principes in hun dagelijkse leven. Via deze pagina kun je je kind direct aanmelden en inschrijven.

Aanmelden koranles

Als ouder kun je jouw kind inschrijven voor onze Koranlessen door het inschrijfformulier in te vullen. Wij bieden lessen aan voor kinderen (zowel meisjes als jongens). Onze klassen zijn ontworpen om interactief en boeiend te zijn, zodat kinderen gemotiveerd blijven en graag willen blijven leren. Uiteraard in een warme en veilige omgeving.

Belangrijke informatie

We hebben elk jaar een beperkt aantal beschikbare plekken per klas. Hierdoor kunnen we ervoor zorgen dat elk kind voldoende aandacht krijgt en optimaal kan leren. Daarom raden we aan om uw kind zo snel mogelijk in te schrijven voor onze Koranlessen om hun plaats te reserveren.

Bij de Fatih Moskee Eindhoven zijn we verheugd om koranlessen aan te bieden aan kinderen binnen een specifieke leeftijdsgroep. Onze lessen zijn gericht op het begeleiden en inspireren van kinderen in de leeftijdscategorie van 7 tot 14 jaar. Deze cruciale periode in de ontwikkeling van kinderen biedt een optimale omgeving om de fundamenten van de Koran te verkennen en te begrijpen.

Waarom deze leeftijdsgroep:

  1. Ontvankelijkheid: Kinderen tussen 7 en 14 jaar zijn vaak het meest ontvankelijk voor nieuwe kennis en ervaringen, waardoor ze op een dieper niveau kunnen profiteren van de rijke inhoud van de Koran.

  2. Leerbaarheid: In deze fase van hun leven ontwikkelen kinderen een sterke basis van leren en absorberen ze informatie met enthousiasme, wat een positieve invloed heeft op hun begrip van religie en moraliteit.

  3. Interactie: Binnen deze leeftijdsgroep kunnen kinderen onderling interactie hebben en samen leren, waardoor een gemeenschapsgevoel wordt versterkt en vriendschappen worden gesmeed.

Onze benadering:

  1. Aangepast Leerplan: Ons curriculum is zorgvuldig aangepast aan de leeftijd en begripsniveaus van kinderen tussen 7 en 14 jaar, met nadruk op boeiende en educatieve methoden.

  2. Interactieve Lessen: We moedigen actieve deelname aan, waardoor kinderen niet alleen leren van de leraar maar ook van elkaar.

  3. Pedagogisch Verantwoord: Onze docenten zijn opgeleid om effectieve pedagogische methoden te gebruiken die de aandacht van de kinderen vasthouden en hun begrip bevorderen.

We geloven sterk in het belang van het bieden van een stimulerende en ondersteunende omgeving voor de spirituele groei van kinderen. Door koranlessen aan te bieden aan deze specifieke leeftijdsgroep, streven we ernaar om een waardevolle bijdrage te leveren aan hun ontwikkeling.

Bij de Fatih Moskee Eindhoven zetten we ons in voor inclusief en kwalitatief onderwijs, en daarom hebben we een gestructureerde klassenindeling om een effectieve leeromgeving te waarborgen. Onze koranlessen zijn verdeeld over verschillende klassen, met specifieke aandacht voor de behoeften van zowel meisjes als jongens.

Meisjesklassen:

Onze meisjesschool omvat 11 klassen, waar meisjes de kans krijgen om in een ondersteunende omgeving de Koran te bestuderen en spirituele groei te ervaren. Elk klaslokaal is uitgerust met gekwalificeerde vrouwelijke docenten die zich inzetten voor het onderwijs en welzijn van de meisjes.

Jongensklassen:

De jongensschool bestaat uit 10 klassen, waar jongens samen kunnen komen om de leerstof van de Koran te verkennen en te begrijpen. Onze mannelijke docenten streven ernaar om een inspirerende en leerrijke omgeving te bieden die bijdraagt aan de ontwikkeling van sterke morele waarden.

Waarom deze klassenindeling:

  1. Gepersonaliseerd Onderwijs: Een kleinere klassengrootte stelt onze docenten in staat om persoonlijke aandacht te besteden aan elke leerling, waardoor een betere interactie en begrip ontstaat.

  2. Geslachtsspecifieke Ondersteuning: Door aparte klassen voor jongens en meisjes aan te bieden, kunnen we een omgeving creëren waarin leerlingen zich vrij voelen om vragen te stellen en deel te nemen aan discussies.

  3. Culturele Gevoeligheid: We erkennen en respecteren de culturele diversiteit binnen onze gemeenschap, en de klassenindeling weerspiegelt ons streven naar inclusiviteit en respect voor individuele behoeften.

Bij de Fatih Moskee Eindhoven hechten we veel waarde aan een persoonlijke en effectieve leeromgeving. Ons streven is om een optimale balans te vinden tussen een voldoende aantal leerlingen per klas en individuele aandacht voor elke student. Daarom hebben we ervoor gekozen om een gemiddeld aantal van 12 kinderen per klas te handhaven.

Waarom een gemiddeld aantal van 12 kinderen:

  1. Individuele Aandacht: Met een gemiddeld aantal van 12 kinderen per klas kunnen onze docenten meer tijd en aandacht besteden aan elke leerling. Dit draagt bij aan een betere begrip en begeleiding van individuele leerbehoeften.

  2. Interactie en Samenwerking: Een beperktere klasgrootte bevordert een actieve deelname en samenwerking tussen leerlingen. Hierdoor ontstaat een betrokken en stimulerende leeromgeving.

  3. Effectieve Communicatie: Kleinere klassen maken het gemakkelijker voor docenten om open communicatielijnen te behouden met zowel leerlingen als ouders. Dit draagt bij aan een transparante en ondersteunende relatie.

Bij de Fatih Moskee Eindhoven zijn we gezegend met een divers en toegewijd team van leraren die zich inzetten voor het verstrekken van hoogwaardig koranonderwijs aan onze gemeenschap. We vinden het belangrijk om een inclusieve leeromgeving te bieden, daarom hebben we een team samengesteld dat zowel vrouwelijke als mannelijke leerkrachten omvat.

Onze Leraren:

  • 14 Vrouwelijke Leerkrachten: Onze ervaren en bekwame vrouwelijke leerkrachten zijn toegewijd aan het bieden van een ondersteunende en inspirerende leeromgeving voor de meisjes in onze koranlessen. Elk van hen brengt unieke kwalificaties en passie voor het onderwijs met zich mee.
  • 10 Mannelijke Leerkrachten: Onze deskundige mannelijke leerkrachten zijn toegewijd aan het begeleiden en ondersteunen van de jongens in hun reis van koranonderwijs. Ze brengen niet alleen kennis over, maar fungeren ook als rolmodellen voor moraliteit en integriteit.
  • 16 Stagiairs: We koesteren ook de toekomstige generatie onderwijzers door stagiairs de kans te bieden praktijkervaring op te doen in onze koranlessen. Onder begeleiding van ervaren docenten werken onze stagiairs samen aan het versterken van hun onderwijsvaardigheden.

Kwaliteit en Betrokkenheid:

Wij geloven dat een diverse mix van leerkrachten en stagiairs bijdraagt aan een rijke en inclusieve leeromgeving. Ons team streeft naar educatieve excellentie en zet zich in voor het vormen van positieve en blijvende indrukken op de leerlingen.

Als ouders vragen hebben of meer willen weten over onze leraren, nodigen wij hen van harte uit om contact op te nemen. Samen werken we aan de spirituele groei van uw kinderen door middel van kwalitatief koranonderwijs.

Bij de Fatih Moskee Eindhoven zijn we toegewijd aan het creëren van een gezamenlijke inspanning om een waardevolle en positieve leeromgeving voor uw kinderen te waarborgen. We hechten waarde aan de betrokkenheid van ouders bij het leerproces en kijken uit naar een constructieve samenwerking. Hier zijn enkele verwachtingen die we koesteren:

  1. Regelmatige Aanwezigheid: We vragen ouders om ervoor te zorgen dat hun kinderen regelmatig deelnemen aan de koranlessen. Regelmatige aanwezigheid draagt bij aan een consistente leerervaring en bevordert een effectief leerproces.

  2. Communicatie: We moedigen open communicatie aan tussen ouders en docenten. Als u vragen of zorgen heeft met betrekking tot het onderwijs van uw kinderen, staan onze deuren altijd open. We zijn er om te luisteren en samen oplossingen te vinden.

  3. Ondersteuning bij Huiswerk: Het stimuleren van een positieve houding ten opzichte van huiswerk en het bieden van een rustige omgeving voor studie thuis zal het leerproces van uw kinderen ondersteunen.

  4. Respect voor Leerkrachten: We vragen ouders om respect te tonen voor de inzet en toewijding van onze leraren. Samenwerking tussen ouders en docenten is van essentieel belang voor het succes van het onderwijsproces.

  5. Deelname aan Ouderactiviteiten: We organiseren regelmatig ouderbijeenkomsten en evenementen. We waarderen uw deelname aan deze activiteiten, waar we ervaringen kunnen delen en ideeën kunnen uitwisselen om het onderwijs verder te verbeteren.

  6. Bewustzijn van Gemeenschapsactiviteiten: Uw betrokkenheid bij gemeenschapsactiviteiten, of het nu gaat om liefdadigheidswerk of andere evenementen, draagt bij aan het versterken van de banden binnen onze gemeenschap.

  7. Financiële Bijdrage: Om de continuïteit van ons onderwijs te waarborgen, vragen we ouders om deel te nemen aan de financiële bijdrage door middel van het vastgestelde inschrijfgeld. Deze bijdrage ondersteunt de kwaliteit van het onderwijs en de activiteiten in de moskee.

We erkennen en waarderen de betrokkenheid van ouders als essentieel voor het welzijn en de vooruitgang van onze leerlingen. Door samen te werken, kunnen we een positieve impact hebben op de spirituele ontwikkeling van onze kinderen en een sterke, hechte gemeenschap vormen.

Deel deze pagina